گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب گلیم ماشینی به عنوان یک کف پوش مناسب یکی از چالش های ما در طراحی و چیدمان دکوراسیون در فضاهای مختلف منزل است. اینکه از میان همه طرح های متنوع موجود کدام گزینه مناسب تر برای فضای مورد نظر ما است؟

انتخاب رنگ، ابعاد و طرح گلیم ماشینی نکات مهمی هستند که قبل از خرید باید به آن ها توجه ویژه ای داشت.

1- ابعاد و اندازه گلیم ماشینی

نکته حائز اهمیت در انتخاب ابعاد گلیم، فضای مورد نظری است که می خواهید آن را فرش کنید. گلیم های با ابعاد کوچک تر معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مثل گلیم 6 متری. این مساله هم در نظر بگیرید گلیم ها نباید کل فضای کف را فرش کنند و بهتر است کناره های فضا خالی باشد.

2- طرح گلیم ماشینی

باید دقت داشته باشید چیدمان وسایل و دکوراسیون منزل شما به سبک سنتی نزدیک تر می باشد یا سبک مدرن که هر دوی گلیم سنتی و گلیم مدرن و فانتزی قابل تهیه می باشد.



3- انتخاب رنگ گلیم ماشینی

انتخاب رنگ در خرید گلیم ماشینی از نکات مهم دیگر می باشد. رنگ ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی می شوند. رنگ های گرم: نارنجی، قرمز و ... می باشند، رنگ های آبی و سبز هم جزء رنگ های سرد و سفید و خاکستری هم در دسته رنگ های خنثی قرار می گیردند. بسته به فضایی که می خواهید گلیم ماشینی را استفاده نمایید رنگ آن باید انتخاب شود. گلیم آشپزخانه بهتر است از بین رنگ های گرم انتخاب شود یا رنگ غالب آن رنگ گرم باشد. گلیم اتاق خواب هم بهتر است از بین رنگ های سرد انتخاب شود و اگر قرار است گلیم را در پذیرایی مورد استفاده قرار دهید رنگ های خنثی می توانند بهترین انتخاب باشند.

  • محسن رحیمی