گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

  • ۰
  • ۰

در این مطلب به بررسی انواع گلیم ماشینی و تفاوت آن با گبه می پردازیم.

اگر بخواهیم در ابتدا این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم باید این نکته را بیان کنیم که گلیم ماشینی و گلیم فرش ماشینی با همدیگر تفاوت دارند. گلیم ماشینی محصولی بدون پرز و خشک می باشد که از فرش های ارزان قیمت به شمار می آید. گلیم فرش همان گبه ماشینی می باشد که بر خلاف گلیم دارای پرز و طول خاب می باشد. وجه اشتراک گلیم ماشینی و گبه ماشینی طرح های آن ها می باشد که ممکن طرح های مشترک در بین آن ها زیاد به چشم بخورد.

معروف ترین طرح های گلیم و گبه، قشقایی، شاهسون، خشتی و ... می باشند. حال به معرفی زیرشاخه های هر کدام می پردازیم.


انواع گبه ماشینی:

1- گلیم فرش آشپزخانه

2- گلیم فرش فانتزی

3- گلیم فرش متری (رولی)

4- گلیم فرش سنتی

گلیم فرش آشپزخانه معمولا به صورت گلیم فرش 6 متری می باشد. برای آپزخانه ها معمولا از گلیم های طرح شلوغ و تیره رنگ استفده می کنند که باعث می شود به سرعت لک و کثیفی را نشان ندهند. در انتخاب رنگ گلیم آشپزخانه می توانید سرویس آشپزخانه و کابین ها را مورد توجه قرار دهید.

گلیم فرش فانتزی بیشتر در اتاق خواب ها و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. گلیم فرش فانتزی در ابعاد 4، 6، 9 و 12 متری تولید می شود و برای منازلی که دکوراسیون و چیدمانشان مدرن می باشد مناسب است.

گلیم فرش متری یا همان گلیم فرش رولی در راه پله ها و راهروها مورد استفاده قرار می گیرد که البته گلیم فرش برشی هم برای قسمت هایی از منزل همچون آشپزخانه کاربرد دارد.

گبه سنتی یکی از پر فروش ترین های گبه ماشینی می باشد. گبه ماشینی سنتی هم جهت استفاده در منزل و هم به عنوان کالای تزئینی در دکوراسیون های سنتی قابل استفاده می باشد. گبه سنتی را علاقه مندان به داشتن دکوری سنتی و کلاسیک بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

اگر قصد خرید فرشی مناسب برای منزل دارید با توجه به نکات ارائه شده و فضای مورد استفاده می توانید خرید خود را انجام دهید. در انتخاب گلیم و گبه ماشینی حتما حتما به این موضوع که کدام قسمت منزل را قصد دارید فرش نمایید توجه داشته باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی