گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

گلیم ماشینی

معرفی گلیم ماشینی، گلیم آشپزخانه، گلیم فانتزی در دکوراسیون

  • ۰
  • ۰

اگر به فکر خرید فرش افتاده اید و قصد خرید فرش بین فرش 700 شانه و یا 1000 شانه را دارید و نمی دانید کدام بهتره در ادامه با ما همراه باشید.

 فرش 700 شانه ماشینی و فرش 1000 شانه از محصولات تولیدی فرش ماشینی کاشان می باشند که دارای تنوع طرحی بالا می باشند. فرش 700 شانه دارای تراکم 2550 و 3000 می باشد. فرش 1000 شانه هم دارای تراکم 3000 می باشد. انتخاب یک فرش ماشینی مناسب نیازمند داشتن اطلاعاتی می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

شانه به معنی گره عرضی فرش می باشد. هر چه شانه بالاتر باشد نمره نخ فرش پایین تر می شود در نتیجه فرش ریز بافت تر و خوش نقش تر می شود. در نتیجه فرش 1000 شانه نسب به فرش 700 شانه ریز بافت تر می باشد. هر دو این فرش ها با دو نخ پلی استر و اکریلیک بافت می شوند اما معمولا روال بافت به این گونه می باشد که فرش 700 شانه تراکم 2550 با نخ کریلیک بافت می شود و فرش 700 شانه تراکم 3000 با نخ پلی استر. نخ اکریلیک و پلی استر هر کدام مزایا و معایبی دارند که به آن ها اشاره می کنیم. فرش پلی استر دارای براقیت بیشتری می باشد ولی از پاخور بسیار نرم برخوردار نیست.


در مقابل فرش اکریلیک به نسبت فرش پلی استر دارای پاخور نرم تری می باشد. در مورد پرز دادن بعد از جارو کشیدن باید گفت فرش پلی استر پرز بسیار کمی می دهد ولی فرش های اکریلیک تا 2 هفتع اول پرز زیادی می دهند که به مروز از میزان آن کم می شود. با توجه به توضیحات شده اگر بودجه بیشتری برای خرید فرش در نظر گرفته اید فرش 1000 شانه را می توانید انتخاب نمایید و در غیر این صورت فرش 700 شانه هم می تواند خرید خوب و مقرون به صرفه ای باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی